מול כנס המיסיון: עשרות רבות במחאה כואבת וזועמת

אבי יעקב No Comments on מול כנס המיסיון: עשרות רבות במחאה כואבת וזועמת

ביוזמת ארגון 'אור לאחים': עצרת מחאה כואבת נגד כנס מיסיונרי של כת "עדי ה' " באולם השייך לעיריית תל אביב. בכנס נכלל שכנוע להמרת דת של יהודים ר"ל ופעילות מסיונרית רבה. "לא הגענו לארץ לאחר 2000 שנה בשביל להמיר את דתנו"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עצרת מחאה כואבת התקיימה ביום ששי, נגד כנס מיסיונרי של כת "עדי ה' ", באולם של העיריה בתל אביב, למרות התרעות בפני העיריה שמדובר באירוע מיסיונרי. למרבה החרפה, מדובר באולם "מרכז ענב", שעלה לאחרונה לכותרות נוכח איסור לקיים בו אירוע לנשים בלבד.

ארגון "אור לאחים" דרש מעיריית תל אביב לבטל את הכנס המיסיונרי המסוכן, בהדגשה כי מדובר באירוע המתקיים באולם "מרכז ענב" ששייך לעיריית תל אביב, ברח' אבן גבירול 71, בנכס של עיריית תל אביב.

הארגון פנה אל ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אל חברי מועצת העיריה ואל רבה הראשי של תל אביב, רבי ישראל מאיר לאו שליט"א והתריע על כנס ארצי של הכת המיסיונרית המסוכנת "עדי ה' ", הכולל שכנוע להמרת דת של יהודים ר"ל, המתוכנן להתקיים באולם עירוני.

הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות בארגון 'אור לאחים' הזהיר כי הכת המסוכנת "כת עדי ה' ", נחשבת לאחת החמורות בהשפעותיה השליליות והמזיקות על אלה שהיא מצליחה לפתות. הוא הזכיר כי גם גורמים הרחוקים מלהיות דתיים או שומרי מצוות, הביעו זעזוע מהדרכים של אותה כת, שגם חוקי מדינת ישראל נגד המיסיון לא תמיד הצליחו לסכל. הדברים גם עלו לא אחת בדיוני ועדות בכנסת.

נמסר כי אזרחים בתל אביב הגיבו בשאט נפש נוכח הדרך הנואלת של ראש העיריה חולדאי, כי עיריית תל אביב מונעת קיום אירועים בהפרדה, של ציבור יהודי שומר תורה ומצוות, אך מאמצת אל לבה קיום אירועים בתוככי אולם עירוני, של כת מיסיונרית הרסנית.

הרב וולקן דרש לבטל את האירוע המביש. אולם העיריה וראש העיריה אטמו אוזניהם מלשמוע את תחינות היהודים, וסרבו לבטל את האירוע.

בתגובה כואבת, הגיעו עשרות מתושבי תל אביב המסורתיים והדתיים, להשתתף בעצרת מחאה כנגד הכנס המשוקץ של כת "עדי ה' ". היהודים הביעו כאב כפול ומכופל, נוכח העובדה ש"מרכז ענב" עלה לאחרונה לכותרות כשאסר על קיום הופעה לנשים בלבד.

הרב יונתן סרור שליט"א, רב הקהילה הצרפתית 'תולדות יצחק ת"א' ודיין בבית דין שערי הלכה ומשפט אמר בעצרת: "הגענו מצרפת לארץ ישראל אחרי שחזרנו אחרי 2000 שנות גלות אחרי כל הפוגרומים והשואה, לא בשביל שיעבירו אותנו על דתנו. לפי הרמב"ם יש מצווה לצאת למחות על זה בדיוק כמו שיש מצווה למחות על חילול שבת".

מעיריית ת"א נמסר בתגובה לתקשורת: "האירוע המדובר אינו מופע מוזיקלי שכולל מכירת כרטיסים לקהל הרחב וזאת בניגוד להופעה בהפרדה מגדרית שהתבקשה בעבר במרכז ענב, וממילא אינו אירוע עירוני, במימון עירוני או בשיתוף פעולה עירוני – ועל כן, העירייה אינה מתערבת בתוכנו, כל עוד אין התוכן מנוגד להוראות הדין".

עוד אמרו: "העירייה, כמי שמקפידה על הזכות לשוויון ודוגלת בתפיסת עולם ליברלית ופלורליסטית, אינה מונעת מאיש לקיים אירוע דתי או לממש את מצוות דתו – תהא דתו אשר תהא. באשר לטענות בדבר קיום המופע בהפרדה מגדרית – מדובר בהליך התלוי ועומד בבית משפט והתייחסותנו תינתן לבית המשפט".

יצוין כי לאחר האירוע החמור והמחפיר, זיכו כמה ממשתתפי עצרת המחאה את שומרי המקום, להניח תפילין.



0 תגובות